NOWA FLOTA GRUPY LUX MED

SIEĆ PLACÓWEK AMBULATORYJNYCH WYBIERA HYBRYDY

2021-07-20

Grupa LUX MED i Toyota Motor Poland podpisały umowę, na mocy której największa sieć placówek ambulatoryjnych i szpitali w Polsce wymieni flotę na pojazdy z napędem hybrydowym. Będą to modele Toyoty z najpopularniejszych segmentów, w tym Yarisy i Corolle. Kontrakt będzie realizowany w systemie najmu długoterminowego KINTO One.

 

Prezes Grupy LUX MED Anna Rulkiewicz i dr Jacek Pawlak, prezydent Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe, zawarli porozumienie, na mocy którego Grupa LUX MED wymieni flotę na samochody hybrydowe marki Toyota.

Będą to samochody z różnych segmentów wyposażone w napęd hybrydowy 4. generacji, w tym miejski Yaris z napędem hybrydowym 1.5 o mocy 116 KM, Corolla Hatchback i TS Kombi ze 122-konnym hybrydowym napędem 1.8, crossover Toyota C-HR z tym samym napędem, a także średniej wielkości sedan Camry i SUV RAV4 – oba z 218-konnym układem Hybrid Dynamic Force 2.5.

„Misją Grupy LUX MED jest pomaganie ludziom w dłuższym, zdrowszym i szczęśliwszym życiu oraz czynienie świata lepszym. Troska o środowisko to także profilaktyka zdrowotna, którą traktujemy jako jeden z kluczowych aspektów naszej działalności. Stale monitorujemy i zarządzamy wpływem naszej działalności operacyjnej na środowisko m.in. mierząc i redukując nasz ślad węglowy. Wymiana floty na samochody hybrydowe to kolejny krok, który przybliży nas do realizacji założonych celów redukcyjnych” – powiedziała Anna Rulkiewicz, prezes Grupy LUX MED.

Grupa LUX MED od lat w swoich działaniach kieruje się troską o środowisko naturalne. W ostatnim czasie firma przeprowadziła m.in. akcję Healthy Cities, dzięki której zasadzonych zostanie ponad 300 tys. drzew w całej Polsce. Warto też zaznaczyć, że w placówkach Grupy wykorzystuje się energię elektryczną pozyskiwaną wyłącznie z odnawialnych źródeł.

„To jest bardzo symptomatyczny moment. Ogromna grupa zajmująca się ochroną zdrowia wybiera samochody, które redukują emisję tych najbardziej trujących substancji – tlenków azotu aż o 90% w porównaniu do tradycyjnych aut. To są samochody, które 60–70% czasu i dystansu w miastach pokonują bezemisyjnie, tylko na silnikach elektrycznych, ale nie mają problemu z zasięgiem i nie trzeba ich ładować. Co więcej, są to samochody dostępne w normalnych cenach. Obecnie ceny hybryd nie odbiegają od cen samochodów konwencjonalnych” – podkreślił dr Jacek Pawlak, prezydent Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.

„Następnym krokiem na drodze do czystego powietrza są samochody elektryczne na wodór, czyli auta z własną elektrownią na pokładzie, które nie tylko nie emitują spalin, ale oczyszczają powietrze podczas jazdy. Samochody takie jak Toyota Mirai nie mają wad aut elektrycznych – Mirai ma zasięg 650 km, a jego tankowanie trwa tylko kilka minut” – kontynuował dr Jacek Pawlak.

Toyota jest obecnie największym producentem hybryd na świecie. Marka jest także pionierem epoki elektryfikacji – jako pierwsza wprowadziła na rynek zelektryfikowany samochód hybrydowy, czyli Priusa.

Zaangażowanie Toyoty w obniżanie emisyjności motoryzacji widać także w Polsce. Wieloletnie promowanie technologii hybrydowej przynosi coraz lepsze efekty – dziś ponad połowa nowych aut Toyoty ma napęd hybrydowy. Przekłada się to nie tylko na obniżenie emisji CO2, ale także szkodliwych substancji, tworzących smog w miastach.

Gama hybryd Toyoty na świecie liczy 44 samochody. Współczesna gama modelowa marki jest wyposażona w napędy hybrydowe 4. generacji i obejmuje wszystkie kluczowe segmenty i rodzaje nadwozia. Hybrydy Toyoty zużywają o kilkadziesiąt procent mniej paliwa od porównywalnych samochodów benzynowych. Są w stanie poruszać się na samym silniku elektrycznym bez ładowania akumulatora z zewnętrznej sieci.