TOYOTA LIDEREM RYNKU SAMOCHODOWEGO W STYCZNIU 2021 ROKU

COROLLA I YARIS NAJCZĘŚCIEJ REJESTROWANYMI MODELAMI W POLSCE

2021-02-04

W styczniu 2021 roku Toyota zarejestrowała łącznie 5857 samochodów osobowych i zajęła pierwsze miejsce z przewagą ponad 1700 egz. nad kolejną marką. Najpopularniejszymi modelami w tym okresie były Corolla i Yaris, a w pierwszej dziesiątce znalazły się także RAV4 i Toyota C-HR.

 

Toyota PROACE CITY

W styczniu bieżącego roku zarejestrowano 5857 nowych samochodów osobowych Toyoty , co stanowi 18% rynku. Tym samym marka po raz kolejny potwierdziła swoją pozycję lidera polskiego rynku samochodowego.

Modelem, który wybierano w minionym miesiącu najczęściej, była Corolla – łącznie 1628 rejestracji. Na kolejnym miejscu uplasował się Yaris z wynikiem 1543 rejestracji. Piąte miejsce w kraju zajęła Toyota RAV4 (929 rejestracji), dziewiąte –Toyota C-HR (685 rejestracji).

Toyotę wybrał w styczniu co piąty nabywca prywatny

Dużą popularnością Toyota cieszy się zwłaszcza wśród klientów indywidualnych. W styczniu br. samochody marki wybrało 21,8% nabywców prywatnych, rejestrując 2270 egzemplarzy. To o ponad 90% więcej niż marka plasująca się na drugim miejscu w styczniowym zestawieniu.

Najczęściej wybieranym modelem wśród klientów prywatnych był Yaris – łącznie zarejestrowano 803 egz. tego modelu. Corolla znalazła się na trzecim miejscu z wynikiem 475 rejestracji, RAV4 – na szóstym (319 rejestracji), Toyota C-HR – na ósmym (297 rejestracji), AYGO – na dziewiątym (277 rejestracji).

Najpopularniejsza marka flotowa

W styczniu 2021 roku firmy zarejestrowały 3587 samochodów Toyoty, co dało marce pierwsze miejsce i udział w rynku na poziomie 16,4%. Najczęściej wybieranym modelem była Corolla (1153 rejestracje), Yaris uplasował się na trzecim miejscu (741 rejestracji). Tuż za Yarisem znalazła się Toyota RAV4 (610 rejestracji), dziewiąte miejsce zajęła Toyota C-HR (388 rejestracji).

Toyota liderem rankingu niezawodności

Tak dobre wyniki Toyoty w 2020 oraz 2021 roku to efekt wielu czynników. Marka oferuje szeroką gamę nowych modeli opracowanych w architekturze TNGA (w tym hybryd), a także zapewnia pełną ich dostępność. Toyota szybko dostosowała się do nowych warunków rynkowych i już w marcu 2020 roku uruchomiła nowy kanał sprzedaży przez salony internetowe. Duży wpływ na popularność Toyoty mają także takie czynniki jak niezawodność oraz wysoka wartość rezydualna jej samochodów.

Najlepszym potwierdzeniem tego jest badanie „Marka nr 1” portalu Wybór Kierowców, oparte na 100 tys. opinii polskich użytkowników samochodów. Toyota po raz piąty z rzędu zwyciężyła w kategorii najbardziej niezawodnych marek z oceną 90,9%. Toyota zajęła pierwsze miejsce także w kategorii „Serwisy ASO”.